Welcome to The Maya's Videos

Start Changing
YOUR LIFE TODAY 

حلول لمنع التشتت الذهني أثناء القراءة

DISTRACTED while reading?UCR is your solution babe!3 steps for you to grow your reading skills!1. Unplug! Keep your phone in a different room, so as to avoid mental and psychological distractions!2.... Read More


DISTRACTED while reading?

UCR is your solution babe!

3 steps for you to grow your reading skills!

1. Unplug! Keep your phone in a different room, so as to avoid mental and psychological distractions!

2. C: Change your time & location of reading!
Choose a different time than the one u usually read at, and change your location, either within your home (find a new spot to allocate for reading) or visit a library or even a quiet cafe!

3. R: read out loud so your ears get to hear your words! And that would increase your chances of staying focused and even memorizing faster!

(One more useful tip: use highlighter to mark interesting info, by this u would be not only actively reading but also retaining info that u can come back to whenever you need)

Read Less

مهارات لتحسين قدرتك على قرأة محتوى أنت غير مهتم بمضمونه

COMMON READING CHALLENGE??? 🤯One of the most common reading challenges is: NOT INTERESTED IN THE SUBJECT, although reading it is a MUST since its related to your research, university studies or... Read More

COMMON READING CHALLENGE??? 🤯

One of the most common reading challenges is: NOT INTERESTED IN THE SUBJECT, although reading it is a MUST since its related to your research, university studies or even school!

If that's you challenge allow me to share with you how PCR can actually help solve this conflict:

P: Pomodoro Technique
Read in increments of 25 undistracted minutes followed by 5 mins break (make sure the break is one that doesnt include your phone for at least 1 hour)

C: Connect
Connect the info & words you read to real life examples & look for connections that are relatable!

R: REWARD
Reward yourself by the end of the assigned reasing time by going for a walk, having some yummy brain nourishing dark chocolate or even listen to your favorite music!

If you find this beneficial share it on your stories!

🤔now tell me, what kind of subjects are u interested in reading about?

Read Less

الكارما الكونية و كيف نفك قبضة يدها من نعيم حياتنا....

الكارما الكونية و كيف نفك قبضة يدها من نعيم حياتنا....

الكارما الكونية و كيف نفك قبضة يدها من نعيم حياتنا....


Read Less

ما هي الصدمة أو التروما؟

من دراستي ة أبحاثي المعمّقة بالتروما أفضل استنتاج بنيته بطريقة سلسة تقدر توصلكم هي: التروما هي أي حدث كان... Read More

من دراستي ة أبحاثي المعمّقة بالتروما أفضل استنتاج بنيته بطريقة سلسة تقدر توصلكم هي: التروما هي أي حدث كان مؤثّر على حياتي و لكنّي لم أستطع التعامل معه... عادة الجسد يلي بيتعرض لحدث يشكّل خطر على حياته، يقوم اما بالمقاومة أو بالهروب، كاليّة بيولوجية للحفاظ على الحياة! تحدث الصدمة، حين أتعرض لهذا الحدث و لكني لم أستطع الهروب منه أو مواجهته! فأدخلني جسدي في حالة من التجلّط أيضا كاليّة فطريّة لحمايتي من مشاعر الألم التي قد تكون صعبة جدا عليّ! و لكن، هذه الطاقة الجبارة التي كان مم المفترض عليها الخروج من جسدي بحالة الهجوم أم الهروب...بقيت عالقة داخلي!!! و بقيت مخدّرة!! ومع الوقت، و عدم تصريف هذه المشاعر، و تكرار الاحداث المشاعرية المناطة بالصدمة الأساسية عندي، فاقم بالتخدير و الألم و استمرارية الهروب من الأحاسيس أو تخديرها... و تكوّن عندي اعتقاد بأني مهزوم، ضعيف، مستسلم، غير محبوب الخ! نظرا لعدم فهمي لالية التجمّد هذه! و يبقى الجسد الفيزيولوجي و بطريقة لاواعية، باحثا و ساعيا خلف الأحداث التي تشبه الصدمة الأساسية و مكررا هذه الانماط بهدف ايجاد مخرج لهذه الطاقات...ليس من خلال ادراكه و انما من خلال غريزته! غير أنه عالق بالنمط بدون معرفة كيفية التصريف....لأنه لم يتعلم كيف يتشافى (قريبا ورشة عمل لبداية التشافي) و كورس مفتاح البداية المتوفر على الرابط أيضا يساعدك في رحلة التشافي... على سبيل المثال: الطفل الذي يتعرض للتعنيف، غير قادر على الهروب و لا المواجهة...و مع استمرارية شعوره بالاستسلام يدخل جهازه العصبي بحالة تأجج تأتي على شكل تخدّر و اليات مختلفة من التطبيع....

Read Less

الاستقرار النفسي أثناء طفولتكم و تأثيره على حياتكم اليوم!

الاستقرار النفسي أثناء طفولتكم أساس!


الاستقرار النفسي أثناء طفولتكم أساس!

Read Less

التعامل مع الام الحاضر و رصدها

لما الأهل بيحكولك مشاكلهم من عمر صغير، عقلك بيبلش يعتقد بأنك مسؤول عن سعادتهم و رعايتهم! و هالشي ليس بصحي و... Read More


لما الأهل بيحكولك مشاكلهم من عمر صغير، عقلك بيبلش يعتقد بأنك مسؤول عن سعادتهم و رعايتهم! و هالشي ليس بصحي و ليس بسليم و ليس بمنطقي على جهازك العصبي الطفل! لما بشعر اني مهاجم من قبل مشاعري و انا مدرك انه التصرف و الشعور مبالغ فيه عن الوضع الراهن بعمل هالخطوات: ١. بتحرك تحرّك هالطاقة و طلعها من جسمي (المشي السريع، الركض، اليوغا القوية) ٢. بجلس بمصارحة مع نفسي بدون ما احكم عليها! (ما بقول هيدا التصرف غلط او مبالغ فيه و بعنّف نفسي لان في جزء فيني عم يشعر بالعار انه كيف انا تصرفت هيك) فبقول "ممكن تخبريني شو صار؟ بفهم شعورك بالغضب، الخوف، التوتر، القلق، الذنب الخ و ممكن تشاركني يا طفلي الداخلي بأساس هالألم؟" ٣. بسمع بدون اطلاق أحكام. ٤. برجع لهالحقبة بحياتي و بتواصل مع طفلي بهاي الموقف و بعطيه الحب و الحنان و التأكيد انه بخير و بسلام و بحب و بحمايتي الان!!!! الى ان أشعر بالأمان! 🌠 هالفيديو جدا مهم! رجاء المشاركة و الكومنت!

Read Less

كيف تؤثر صحتنا النفسية على صحتنا الجسدية!

الصحة النفسية والصحة الجسدية

الصحة النفسية والصحة الجسدية

Read Less

تمارين تساعدك بالتخلص من التوتر العصبي و تتعلم برمجة مشاعرك

تمارين تساعدك بالتخلص من التوتر العصبي و تتعلم برمجة مشاعرك

تمارين تساعدك بالتخلص من التوتر العصبي و تتعلم برمجة مشاعرك

Read Less