with The Maya

Read to free your mind from the chains of ignorance, fear, and failure

20 October 2020

Building Mental Toughness Through Tough Times

(Scroll down for English) 

"سر الإنجاز المتميز ليس الموهبة، بل مزيج خاص من الشغف والمثابرة" - أنجيلا دكوورث ، "جريت" 

بناء مشروع تجاري ناجح يستنزف طاقاتك عقليًا، فهو ينطوي على العديد من العقبات والتحديات والنكسات التي يجب علينا العمل للتغلب عليها. 

إنها ليست رحلة سلسة وسهلة، فهي مليئة بالصعود والهبوط، خاصة في الوقت الحالي. لهذا السبب يجب أن نتقن بعض الطرق للحفاظ على صحتنا العقلية والتعامل مع التوتر والقلق خلال هذه الأوقات. الشيء الرئيسي بالنسبة لرواد الأعمال هو تعزيز المرونة والمثابرة في مواجهة العقبات اليومية أو ردود الفعل السلبية أو الجداول الزمنية المحمومة. 

الصلابة العقلية هي ما يصنع الفرق في تحقيق النجاح. لكن لا تخف! إذا لم يكن لديك هذه الصلابة، يمكنك تطويرها. كيف يحدث هذا؟ حسنًا، يمكن ممارسة الصلابة الذهنية وبناءها من خلال تحديد أهداف صغيرة وبسيطة وتدريب نفسك على تحقيقها، مثل الالتزام بتمرين يومي أو تخصيص وقت للقاء الأصدقاء والعائلة. ومع ذلك، هناك بعض الأشياء التي يمكنك أن تتبعها وهي ما يلي: 

تنمية عقلية إيجابية 

نحن غارقون في الآلاف من الأفكار السلبية بشكل يومي، والحيلة هي محاربتها بمزيج من العادات الإيجابية، بما في ذلك التخلي عن المعتقدات التي تحد من الذات (على سبيل المثال، "أنا لست ذكيًا بما يكفي ..." "ليس لدي خبرة كافية لـ ...") 

باستخدام التأكيدات الإيجابية، والتخلص من تفكير "الكل أو لا شيء" من خلال الاعتراف بـ "ظلال اللون الرمادي" بينهما، والتحلي بالصبر بشأن العملية. 

التواصل مع هدفك 

من أهم الطرق لبناء الصلابة العقلية أن يكون لديك "سبب" قوي لكل نشاط تعمله؛ بدون "السبب"، ستصاب بالإحباط وعدم الاهتمام بمجرد أن تواجه أول نكسة 

إيجاد القوة في الإتحاد 

في سعيك لبناء الصلابة الذهنية، من المهم أن تتذكر أنك لست وحدك وأنك لست الوحيد. أي شخص حقق نجاحًا لديه فريق ونظام دعم، وإذا كنت ترغب أيضًا في تحقيق نجاح طويل الأمد، فيجب عليك تكوين فريق داعم من حولك. 

تعلم أن تلتقط نفسك بعد الانتكاسات 

و أخيرًا، خلال هذه الرحلة، ستواجه العديد من الانتكاسات، لكن هذا لا يعني أنك لم تنجح في تدريب القوة الذهنية أو في رحلتك.لذلك من المهم أن تعرف كيف تلتقط نفسك عندما تواجه مثل هذا الموقف؛ قبل أن تستسلم ، اسأل نفسك هذه الأسئلة: 

"هل أنا شديد القسوة على نفسي؟" 
 "هل الأفكار السلبية مثل المعتقدات التي تحد من الذات أو التفكير "الكل أو لا شيء"، تشوه وجهة نظري؟" 
 "ما هو الجانب الإيجابي لهذه النكسة / العقبة / الفشل؟" 
 "لماذا كان هذا الهدف مهمًا بالنسبة لي؟ ماذا كان هدفي؟ " 
 "هل هذا الهدف لا يزال مهمًا بالنسبة لي؟ هل ما زال لدي "السبب"؟ " 
 "من يمكنني أن أطلب مساعدته؟ من يمكنه إرشادي أو تشجيعي؟ من يمكنه المساعدة في تحميلي المسؤولية؟ " 

هذه بعد الطرق التي تساعدك في الانطلاق برحلتك إلى الصلابة الذهنية، وخاصةً للنجاح في هذه الأوقات الصعبة. 

اكتشف المزيد من النصائح والحيل من خلال التسجيل في الندوة المجانية يوم 28 أكتوبر في تمام الساعة 9:00 مساءً بتوقيت دبي


“The secret to outstanding achievement is not talent but a special blend of passion and persistence” -- Angela Duckworth, ‘Grit’


Building a successful business is mentally draining, it involves many hurdles, challenges and setbacks that we must work to overcome. It isn’t a smooth and easy journey, it’s full of ups and downs, highs and lows, especially nowadays. 


That’s why we must master a few ways to hold on to our mental health and deal with stress and anxiety during these times. The main thing is for entrepreneurs to enhance resilience and persistence in the face of daily obstacles, negative feedback or hectic schedules. Mental toughness is what makes a difference in achieving success. But, fear not! If you don’t have it already in you, you can develop it.


How does this happen? Well, mental toughness can be exercised and built by setting small, simple goals and training yourself to achieve them, such as committing to a daily workout or setting aside time to meet friends and family. However, a few things you can start with are the following:


  1. Developing a positive mindset

We are overwhelmed with thousands of negative thoughts on a daily basis, and the trick is to fight them off with a combination of positive habits, including letting go of self-limiting beliefs (e.g. “I’m not smart enough...,”''I don’t have enough experience to…”) by using positive affirmations, getting rid of all-or-nothing thinking by acknowledging the “shades of gray” in between, and being patient about the process. 


  1. Connecting with your purpose

One of the most important ways to build mental toughness is to have a strong “why” for every action taken; without it, you’ll get discouraged and disinterested as soon as you experience your first setback.


  1. Finding strength in unity

In your quest to build mental toughness, it’s important to remember you’re not alone and you’re not the only one. Anyone who has achieved success has had a team and a support system, and if you likewise want to create long lasting success, you should form a supportive team around you.


  1. Learning to pick yourself up after setbacks

Lastly, throughout this journey, you’ll experience many setbacks, but this doesn’t mean you’ve been unsuccessful in your mental toughness training or in your overall journey. That’s why it’s important to know how to pick yourself up when faced with such a situation; before you give up, ask yourself these questions:

  • “Am I being too hard on myself?”

  • “Are negative thoughts such as Self-Limiting Beliefs or All-or-Nothing Thinking distorting my view?”

  • “What’s the positive side of this setback/obstacle/failure?”

  • “Why was this goal important to me? What was my purpose?”

  • “Is this goal still important to me? Do I still have a ‘why’?”

  • “Who can I ask for help? Who can mentor me or cheer me on? Who can help hold me accountable?”

These are few methods to embark on your journey to mental toughness, especially valuable to success in these tough times. Discover more tips and tricks by registering for our free webinar on October 28 at 9:00 PM Dubai Time.

Subscribe Now!